Dieta na ostatni guzik

Podczas tej diety na pewno nie będziesz głodowała, bo chciałabym abyś jadła według własnych potrzeb i intuicji! Na pewno nie możesz odchodzić od stołu przejedzona, bo to obciąża twój organizm, a przede wszystkim trawienie, które jest odpowiedzialne za przemianę materii. Przemiana materii odpowiedzialna jest za naszą wagę, więc musi być jak najlepsza ;)
Nie chcę też, abyś liczyła kalorie. Po prostu musisz nauczyć się kontrolować swoją żarłoczność. Moja dieta nie oznacza bestwialskiego odchudzania, przez które łatwo można wpaść w anoreksję

Śniadanie - najważniejszy posiłek

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dodaje energii, sprawia, że się lepiej czujemy i jesteśmy zdrowsi. Śniadanie powinno się jeść bez pospiechu. Bez śniadania czujemy się osłabieni, głodni, zmęczeni. Leczenie dłużej w łóżku nie sprawi, że będziemy bardziej wypoczęci. Lepiej wstać szybciej i zjeść porządne śniadanie.

Jak wiele?

Śniadanie powinno zawierać ok. 20-30% dziennych kcal.

Dieta, a śniadanie

Osoby ,które są na diecie po prostu nie mogą, nie powinny opuszczać śniadania! Po prostu powinny ograniczyć ilość.

Jak pokonać głód?

Wciąż głodna? To pomaga!

Pokonaj głód

Pożywne śniadanie

Rano organizm potrzebuje dużo protein oraz cukru - te składniki odżywcze pomogą ci przetrwać wiele godzin bez podjadania. Potężny ładunek energii znajdziesz w pełnoziarnistym, ciemnym chlebie, płatkach jęczmiennych (na mleku, z owocami).
Jeśli nie przepadasz za muesli, zjedz kanapkę z chleba pełnoziarnistego z białym serem (białko!), pomidorem, sałatą, papryką (uodporniająca wit. C!). Skuś się też na szklaneczkę soku z pomarańczy (najlepiej wyciśniętego ze świeżych owoców)

Dieta na lepszą pamięć

Czy wiesz, że to co jesz ma wpływ na twoją pamięć?

To prawda! To, co jemy, ma bezpośredni wpływ na naszą pamięć. Dlatego też powinnyśmy odpowiednio zestawiać swoje posiłki, aby pobudzić mózg do wysiłku. W naszym jadłospisie nie powinno zabraknąć:

Marchewka

Marchwi w różnej postaci, również soku. Zawiera ona duże ilości witaminy A.

Orzechy

Orzechów, szczególnie włoskich. Zawierają one pierwiastek bor, bardzo cenny dla funkcjonowania naszego mózgu.

Dieta wegetariańska - za i przeciw

Argumenty na TAK

1. Chronisz serce. O 30 procent zmniejszasz poziom złego cholesterolu LDL i o 28 proc. stężenie trójglicerydów. Dzięki diecie pozbawionej niezdrowych tłuszczów aż o 76 proc. spada ryzyko zawału lub chorób układu krążenia wywoływanych przez miażdżycę naczyń.

Wiosna w kuchni

Przyszła wiosna, czas rozkwitania kwiatów, ale także plonów. Ze świeżych warzyw można wyczarować pyszne sałatki, a w dzisiejszym artykule-trzy proste przepisy na zdrowe i smaczne jedzonko ; )

'Sałatka wiosenna'

Składniki:

-1 główka sałaty lodowej;
-pęczek rzodkiewek (czyli jakieś 10 sztuk);
-puszka kukurydzy;
-jedna czerwona cebula;
-dwa greckie sosy sałatkowe 'Knorr' (do ich zrobienia potrzebne też będzie 6 łyżek oliwy i 6 łyżek wody).

Witaminy

Pewnie wielokrotnie podczas jedzenia czegoś zastanawiałaś się, czy i jakie witaminy to zawiera. Przeczytaj ten artykuł a dowiesz się, za co odpowiadają poszczególne witaminy,
w jakich pokarmach się znajdują i czym grozi ich niedobór.

Witamina A

• Źródło: żółte warzywa i owoce, mleko, przetwory mleczne, żółtko jaja, wątroba, masło
• Rola w organizmie: bierze udział w procesie widzenia, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie nabłonków
• Skutki niedoboru: kurza ślepota (niedowidzenie o zmroku), łuszczenie, rogowacenie nabłonka

Strony