Obecnie trudno wyobrazić sobie sprawnie funkcjonujący sklep czy inny punkt handlowy bez nowoczesnego sprzętu elektronicznego na wyposażeniu. Różnorodne urządzenia elektroniczne, z których każde cechuje się nieco innymi funkcjami, uzależnionymi od jego przeznaczenia, pomagają w pracy pracownikom sklepu, w tym także podczas najważniejszej czynności dla każdego sklepu, jaką jest obsługa klienta. Punkty handlowe posiadają niekiedy nawet do kilkudziesięciu różnego rodzaju urządzeń elektronicznych. Jako przykład podać można sklepy ze sprzętem elektronicznym, wśród których konkurencja bardzo wzrosła w ostatnich latach. Jak konkretnie urządzenia elektroniczne wpływają na funkcjonowanie tych sklepów?
Odpowiadając na powyższe pytanie, dobrze jest posłużyć się przykładem. Mogą nim być skanery kodów kreskowych. Do czego są one przydatne? Mają bardzo wiele funkcji i zastosowań. Po pierwsze przydatne są w czynności, która, jak wspomniano, jest najważniejsza dla funkcjonowania sklepu, a więc podczas obsługi klienta. Dodawanie produktów do listy zakupu klienta odbywa się szybciej i sprawniej, a także bez pomyłek w liczeniu. Wszystko to jest bardzo ważne, bowiem pozwala na obsłużenie większej liczby klientów każdego dnia. Praca danego kasjera w sklepie jest efektywniejsza.
Ponadto skanery kodów kreskowych wykorzystywane są podczas inwentaryzacji oraz podczas dostaw towaru. W dużych sklepach ze sprzętem elektronicznym takie dostawy zdarzają się bardzo często, nierzadko codziennie. Dlatego też usprawnienie wszystkich czynności, jakie muszą być wtedy wykonane, jest bardzo ważne.
Wreszcie Skanery kodów kreskowych są przydatne klientom na terenie sklepu. Szczególnie dotyczy to tych większych sklepów. Klienci mogą sobie dzięki owym skanerom, przymocowanym do czytników cen, sprawdzić cenę danego produktu. Nie trzeba przy tym angażować pracownika sklepu, ani też zanosić towaru do kasy. Decyzję o zakupie towaru podejmuje się po sprawdzeniu jego ceny.
Jak widać, skanery, o których mowa, a także wszystkie inne urządzenia elektroniczne, wpływają wydatnie na podniesienie poziomu obsługi klienta, ale także, co dla właścicieli danego sklepu jest równie ważne, przyspieszają i usprawniają pracę. W efekcie przekłada się to na oszczędności w funkcjonowaniu i osiąganie większych zysków.