Współcześnie w branży sklepów z zabawkami i innymi akcesoriami dziecięcymi panuje bardzo silna konkurencja. Jest ona spowodowana rosnącą liczbą podmiotów na rynku – im więcej firm tym intensywniej muszą one zabiegać o klienta. Jakie działania mogą w tym celu podejmować? Możliwości jest wiele, popularne z nich to reklama w środkach masowego przekazu oraz reklama z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej. Pierwsza forma jest jednak bardzo droga, natomiast druga z nich nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Dlatego też sklepy z zabawkami podejmują też działania marketingowe polegające na rozdawaniu ludziom prezentów. Jest to metoda skuteczna, bo dzięki takim prezentom ludzie – potencjalni klienci – czują się docenieni i być może zaczną w danym sklepie zabawki kupować.
Gadżety reklamowe, wręczane klientom, są to przedmioty, które albo mogą im być przydatne w różnych życiowych sytuacjach, ewentualnie też mogą to być przedmioty przydatne w celach rozrywkowych i zabawowych. Druga z grup jest skierowana głównie do dzieci – docelowych klientów sklepów z zabawkami.
Gadżety reklamowe są tutaj przedmiotami, które, jak wspomniano, mogą przekonać ludzi do kupowania w danym sklepie. Emocje w marketingu liczą się bardzo. Dlatego też wywoływanie pozytywnych emocji wśród klientów, w tym dzieci, jest najlepszą możliwą metodą na ich pozyskiwanie.
W jaki sposób owe gadżety reklamowe mogą trafiać do potencjalnych klientów? Przede wszystkim poprzez akcje rozdawania ich w różnych miejscach. Miejscami takimi mogą być np. centra miast, parki, okolice ważnych punktów komunikacyjnych, ale też centra handlowe, itp. Wszystkie te punkty cechują się tym, że zawsze jest tam dużo ludzi, z których prawie wszyscy to potencjalni klienci danego sklepu z zabawkami.
Jeśli natomiast chodzi o relacje z tymi, którzy już w sklepie kupują, owe upominki mogą im być wręczane na terenie samego sklepu. Jeśli ktoś kupuje daną zabawkę, albo też wydaje na to określoną kwotę, otrzymuje upominek. Jest to metoda stosowana coraz częściej, bowiem reklamodawcy różnych branż widzą, że jest skuteczna. W przypadku sklepów z zabawkami jest tym bardziej skuteczna, ponieważ ich docelowymi klientami, jak wspomniano, są dzieci, które upominki lubią bardzo.