Współcześnie praktycznie nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez telefonu komórkowego. Są to urządzenia pełniące niezwykle ważną rolę w naszym życiu. Pozwalają komunikować się między sobą wzajemnie, łączyć się z internetem, ponadto służą jako zegarek, aparat fotograficzny, itp. Ale skoro tak ważną rolę w naszym życiu pełnią, konkurencja pomiędzy producentami telefonów jest bardzo intensywna. A to z kolei oznacza, że aby wypromować telefon komórkowy, trzeba przeprowadzić skuteczne i efektywne działania o charakterze marketingowym. Aby to osiągnąć, konieczne może być wynajęcie agencji reklamowej.
Jaką rolę może odegrać agencja reklamowa przy promocji telefonu komórkowego? Oczywiście jest to rola polegająca na zaprojektowaniu, przygotowaniu i przeprowadzeniu całości kampanii reklamowej, z wykorzystaniem wszystkich narzędzi marketingowych, jakie są obecnie dostępne (a jest ich wiele).
W przypadku telefonów komórkowych największym powodzeniem cieszy się reklama w środkach masowego przekazu. Oczywiście jest to reklama bardzo droga, ale tym bardziej musi być skuteczna – w przeciwnym razie nie byłoby sensu podejmowania takich działań. Reklama, jeśli nie byłaby skuteczna, nie powinna być prowadzona w ogóle. Agencja reklamowa może w tym miejscu być pomocna jeśli chodzi o zaplanowanie treści, krajobrazu i wymowy reklamy w środkach masowego przekazu, np. w telewizji.
Podobnie z reklamą w internecie. Czy weźmiemy pod uwagę e-mailing, reklamę dołączoną do stron internetowych, ankiety on-line czy jakiekolwiek inne formy reklamy w internecie, zawsze agencja reklamowa ma bardzo ważne zadanie do wykonania – określenie treści i zasięgu każdej z kampanii, przy założeniu, że celem numer jeden jest wypromowanie maksymalnej liczby zalet danego telefonu komórkowego.
Ważne jest także to, że agencje reklamowe posiadają kontakty z firmami, które przy reklamach są pomocne, jak choćby firmy transportowe, drukarnie poligraficzne, itp. To dzięki tym firmom możliwe jest przeprowadzenie kampanii w ramach marketingu bezpośredniego, w tym z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej oraz gadżetów reklamowych.