Współczesny handel detaliczny charakteryzuje się dostępnością wszelkich produktów. Wszystkie branże, dzięki szybkiemu rozwojowi gospodarczemu, dostarczają produktów i usług w dużych ilościach oraz na wysokim poziomie. Wymienić można bardzo wiele przedmiotów, w tym gadżetów, których sprzedaż odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem handlu detalicznego. Część z tych przedmiotów spełnia także inne role, w tym reklamowe. W takiej sytuacji można mówić o gadżetach reklamowych. Jak wygląda połączenie sprzedaży w handlu detalicznym z rolą w reklamie i marketingu?
Odpowiadając na to pytanie, dobrze jest posłużyć się przykładem. Mogą nim być np. cukierki reklamowe. Są to gadżety, które cieszą się wielką popularnością w marketingu ze względu na sympatię, jaką cieszą się wśród społeczeństwa – każdy lubi słodycze i cukierki, stąd każdy je kupuje.
Sprzedaż w handlu detalicznym, w przypadku cukierków, odbywa się przede wszystkim w sklepach spożywczych oraz hipermarketach. Działy ze słodyczami, w których znajdują się właśnie cukierki reklamowe, cechują się bardzo dużym wyborem różnego rodzaju słodyczy, dlatego, aby odróżnić się od konkurencji, wymagana jest wielka atrakcyjność cukierka lub jego opakowania. Tutaj zastosowanie mają różnego rodzaju nadruki, które przyciągać mają uwagę kupujących swoją efektownością.
Cukierki reklamowe najczęściej posiadają opakowania z nadrukami, dzięki czemu nie tylko są one efektowne, jak wspomniano, ale także spełniają swoją reklamową rolę. Treści na nadrukach mogą być bowiem również reklamowe, w tym mogą to być loga firm, a także, dłuższe lub krótsze, hasła i slogany reklamowe.
Co ważne, punkty handlowe sprzedające cukierki wykorzystywane w reklamie i marketingu, mają najczęściej umowy z ich emitentami. Dzielą się w związku z tym zyskami ze sprzedaży. Współpraca taka przynosi obopólne korzyści, najważniejsze jest jednak to, że emitenci – marketingowcy – mają gdzie sprzedawać swoje produkty. W ten sposób handel detaliczny przyczynia się do rozwoju marketingu i reklamy.